Bilgi Kaynağı


 
Kahve tadımı ve tadıcıları...


Bu konu oldukca karışık. Her ne kadar kahve ve sarap üretim sürecleri açısından benzer noktalar taşısa da ayrıldığı yerler var. Genelde şarabın son ürün haline gelmesine kadar geçirdiği aşamalar (üzümün seçimi, ekim ve yetiştirilme koşulları, toplanması, ezilmesi, fermentasyon süreci, saklanması ve şişelenmesi) tüketiciden bağımsız süreçler. Tüketicinin eline geçtiğinde artık olgunlaşmış ve içilebilir halde ve ancak sizin şarabı saklama koşullarınız farklılık yaratabiliyor. Kahvede ise farklı bir durum var. Kahve tüketilebilir hale geldiğinde tüketici tarafından çok sayıda müdaheleye açık durumda. Tüketici kahveyi değişik şekilde fırınlayabiliyor, çekebiliyor ve aynı kahve ile farklı pişirme teknikleri kullanabiliyor. Bu nedenle şarapta olduğu kadar rafine bir tadım işlemi biraz zor. Ancak kahvede de bu tip yaklaşımlar var. Öncelikle üretim alanlarında son ürünü değerlendiren kahve eksperleri var. Bunlar kahvenin kalitesini ve dolayısı ile fiyatını da belirliyor. Bu aşamadan sonra büyük satıcı firmalar (Starbucks gibi) kahveyi alırken kahve çekirdeklerini pişirip içilecek kahve getirip, bunları tadımcılara tattırıyorlar. Bu işle uğraşan eğitilmiş kişiler var. Bunlar kahvenin tadı konusunda onay veriyor. Ancak, bu aşamadan sonrada tüketici tarafından çok müdahele yapılabildiği için, bu konuda deneyimli tüketiciler görüşlerini web sayfaları ile paylaşıyorlar. Bu sayfalara bir örnek:http://www.coffeereview.com/allreviews.cfm
 


SocialDoctors İçerisinde Paylaş