Bilgi Kaynağı


 
Kahve ve Diyet..



Kahve ve Diyet:

Genelde Diyet önerilerine baktığınız zaman bunların hiçbirinde kahve ile ilgili bir kısıtlamaya rastlamazsınız. Bu da doğaldır, çünkü kahve kendi başına kalorisiz ve yağsız bir içecektir. Ancak kafelerde sunulan sütlü, kremalı kahvelere gelince iş değişir. Bunların kalorileri hakkında bilgiyi http://www.kahve.gen.tr/news.php?id=24 adresinde bulabilirsiniz.

İlginç olan, kahvenin yağ azalttığı ileri sürülen diyetlerde özellikle yer almasıdır.  Düşük yağlı diyetlerde kahve önerilmekte ancak kahveye eklenen şeker alınan kalori miktarını arttırdığı için bunun anlamı olmamaktadır. İzokalorik Diyet (yani yağ/karbonhidrat ve proteinlerin belirli oranlarda kullanımı) ve Düşük karbonhidratlı diyetlerde ise kahve önerilmemektedir. Bunun nedeni de kahve ve insülin arasındaki ilişkidir. Sanıldığı gibi kahvenin içinde insülin yoktur.

Kısa sürede alınan yüksek miktarda kahve glukagon ve adrenalin adlı 2 hormonu arttırır. Bu iki hormon kan şekerini yükseltir. Buna yanıt olarak, insülin salınmaya başlar ve insülinin etkisi ile bu şeker yağ olarak depolanır. Buna göre çok kahve içmek yağı arttırır gibi düşünülebilir. Ancak bu teorik bilgilerin pratikte diyetlerde önemli etkisi olmadığı bilinmektedir; çünkü bu etkiyi gösterecek kadar çok kahveyi kısa sürede tüketmek pek mümkün değildir.

Bu nedenle, diyet yaparken en akılcı yaklaşımlar; kahveden sütü, şekeri, kremayı uzak tutmak, moka gibi kahveler içmemek, günlük kahve miktarını biraz azaltmak ve bu kahveyi kısa sürede değil gün içine dağıtarak tüketmek olabilir.


 


SocialDoctors İçerisinde Paylaş